Sociala medierdagen

De vill visa länets företagare möjligheterna med sociala medier

Den 14 mars arrangeras den första Sociala medierdagen i Örebro. En heldag med kunskap, nätverk och inspiration inom sociala medier på Creative House.

Initiativtagarna Tina Lindahl, Cecilia Victoria Åslund och Elin Häggberg möttes genom LinkedIn och insåg snabbt att de delade ett engagemang för att få fler företag att upptäcka sociala mediers potential. Ett möte senare så var ett datum satt och Sociala medierdagen var född.

— Idén föddes ur en frustration över att temadagar och konferenser om sociala medier oftast sker i storstäderna. Var ska företagare i Örebro län vända sig för att öka sin kunskap, nätverka och inspireras i ämnet? Vi vill erbjuda en sådan mötesplats, säger Tina Lindahl, grundare av Scale X kunskapshub och utbildare i social selling.

Deltagarna på Sociala medierdagen kommer lära sig om sociala medier-strategi, social selling, att skapa rörligt innehåll, att mäta resultat rätt och inspireras av hur företag gått från analogt till digitalt.

— Att som företagare finnas på sociala medier är i dag mer än en möjlighet, det är en förutsättning för att hänga med i digitaliseringen, växa som företag och finnas där kunderna finns, säger Cecilia Victoria Åslund, som tillsammans med Jenni Laapotti driver Digitalsnack Social Mediebyrå och en av Sveriges största poddar om sociala medier.

Ytterligare ett viktigt syfte med dagen är kvalitativt nätverkande. Därför är antalet platser begränsade och olika nätverksaktiviteter kommer genomföras mellan dragningarna för att underlätta mötet mellan människor. Deltagarna kommer även få ut deltagarlistan på förhand och tillgång till en exklusiv deltagargrupp på Facebook för nätverk och kunskapsutbyta inför, under och efter evenemanget.

— Ofta när man kommer hem från konferenser eller events har man knappt pratat med någon ny, särskilt om man är lite blyg av sig. Vi vill skapa en mer inkluderande mötesplats där vi med hjälp av aktiviteter och ny teknik hjälps åt att kliva ur våra comfort zones, säger Elin Häggberg som driver bloggen Teknifik och är egenföretagare.

Kontakt

Elin Häggberg
hello@teknifik.se
073-568 48 38

Tina Lindahl
tina@scalex.se
073-508 83 08

Cecilia Victoria Åslund
cecilia@digitalsnack.se
073-540 22 87

socialamedierdagen.se
Facebookevent

Pressbilder

http://bit.ly/2rNuCMo

Programmet

Så skapar du en strategi som ger effekt i sociala medier
– Digitalsnack Social mediebyrå (Cecilia Victoria Åslund och Jenni Laapotti)

Cecilia Victoria Åslund och Jenni Laapotti driver Digitalsnack Social mediebyrå och en av Sveriges största poddar inom sociala medier. Båda är flitigt anlitade föreläsare och utbildare inom ämnet och har flera års erfarenhet av att skapa effekt och nå mål åt företag i sociala medier.

Kom igång med social selling på affärsnätverket LinkedIn

– Tina Lindahl, Scale X

Tina är grundaren till Scale X kunskapshub och jobbar även med att koncepta och utveckla företag i tillväxt genom affär -och verksamhetsutveckling. Hon håller bland annat workshops i att jobba med LinkedIn som försäljningsverktyg.

Video i sociala medier. Varför och hur gör man?

– Elin Häggberg, Teknifik

Elin Häggberg driver ett eget företag runt bloggen Teknifik.se, har vunnit Stora influencerpriset för “Årets varumärke 2017”, föreläser, håller workshops och medverkar i TV och radio som teknikexpert. Hon har bland annat föreläst för Sveriges radios medarbetare om hur man skapar bättre video för sociala medier.

Data – det nya guldet! Men varför är det viktigt och hur kan du använda den?

– Annsi Krol, byBrick Insights

Annsi Krol är VD på byBrick Insight som hjälper företag att jobba insiktsdrivet. Hon har en lång erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring, IT och utveckling av analysverktyg och metoder. Hon föreläser om data, analys och mätningsvärlden för att visa hur du via data lär dig hitta och förstå dina målgrupper.

Från analogt till digitalt – att hacka Sveriges största industri

– Adam Aljaraidah, Virkesbörsen

Adam Aljaraidah är född och uppvuxen i Örebro Vivalla. Vid 18 års ålder flyttade han till Stockholm för att studera på KTH till civilingenjör inom maskinteknik och industriell ekonomi.

Adam kommer prata om sin resa, hur Virkesbörsen digitaliserar skogsindustrin och hur Virkesbörsen med hjälp av sociala medier snabbt lyckats bygga ett starkt varumärke inom skogsindustrin.

Moderator Filip Reineby

Filip Reineby har i stort sett byggt hela sin karriär och sitt nätverk genom sociala medier. I vuxen ålder bestämde han sig för att trotsa sin stamning och utbildade sig till retorikkonsult.

Filip har sedan dess kallats Sveriges nästa stora talare och blivit framröstad av Per Holknekt och Svante Randlert till finalist i den nationella tävlingen #Unionenpitch.

YOU MIGHT ALSO LIKE

LEAVE A COMMENT

seventeen − 16 =